Nacházíte se:
3 měsíce
ZDARMA

FAQ

FAQ

Co je to Wi-Fi?

Wi-Fi (Wireless Fidelity) je termín, kterým se označuje jeden z technologických standardů bezdrátové komunikace. Tato technologie využívá bezlicenční frekvenční pásmo 2,4 GHz nebo 5 GHz. Wi-Fi umožňuje uživatelům snadné připojení k síti v maximální přenosové rychlosti několika MBps na vzdálenost několika stovek metrů či kilometrů. Vzdálenost, na kterou se lze pomocí Wi-Fi připojit záleží vždy na typu použité antény a na konkrétních místních podmínkách.

Co když už zařízení k připojení mám nebo si chci koupit vlastní?

Pokud už vlastníte své zařízení, můžete ho samozřejmě použít. Náš technik Vás pouze navštíví a nastaví Vám zařízení včetně počítače a už můžete využívat naši síť.

Jak zjistím, jestli mohu vaše služby využívat? Je nějaké omezení?

Nejjednodušši a nejjistějši je, pokud vyplníte nezávazný objednávkový formulář a náš technik zjistí dostupnost a sílu signálu přímo v místě Vašeho bydliště a to vše navíc ZDARMA.

Chci si doma připojit více počítačů k vaší síti, je to možné?

Ano. Pokud jste v sítích zručnější, můžete si připojit libovolný počet počítačů v domácnosti přes tzv. router s NAT. Můžete také požádat o více IP adres a propojit počítače pomocí jednoduchého hubu nebo switche. Individuální věci můžete řešit přímo na adrese info@twistnet.cz

Pokud se nás v obci připojí více lidí, nepojede internet stále pomaleji?

Ne. Díky našemu systému rozložení zátěže linky více uživatelů nepocítíte. Naopak se bude stále, díky více lidem, navyšovat konektivita pro vaši obec a tudíž bude připojení paradoxně rychlejší.

Chci ušetřit a pořídit si se sousedem pouze jedno zařízení a využívat ho společně. Je to možné?

Ano. Pokud máte dobré sousedské vztahy, můžete tímto krokem ušetřit nemalou částku. Jedinou podmínkou je, že mezi Vašemi domy je možnost vést kabel od přijímacího zařízení k sousedovi.

Jednou za čas potřebuji stáhnout větší objem dat, je možné mi např. na jeden den zvýšit rychlost připojení?

Ano. Pokud občas stahujete větší objem dat (například linuxové distribuce atd.), je možné si nechat zvýšit i několikanásobně rychlost. Domluva je individuální a většinou zdarma. Pokud potřebujete zvýšení rychlosti plánovaně, je nutno napsat minimálně 2 dny dopředu na e-mail info@twistnet.cz, jinak dle domluvy. V některých případech je to možné i na počkání SMS zprávou na tel. 606 351 233.

Mám u vás možnost získat veřejnou adresu?

Ano samozřejmě. Navíc ji dostanete ZDARMA. Je jen potřeba tento požadavek napsat na info@twistnet.cz

Jak u vás můžu zaplatit?

  1. Převodem na náš účet - jednorázový nebo trvalý příkaz....č.ú. 1002020181/2700 (unicreditBank)
  2. SIPO - při platbě přes SIPO je potřeba nám zaslat vaše spojovací číslo přidělené při podpisu smlouvy SIPO, taktéž je uvedeno na SIPO složence (obrázek SIPO složenky)
  3. Složenkou - vyříznout návod z přiloženého PDF souboru

Jak probíhá zřízení vašich služeb?

  1. Pokud se rozhodnete využít našich služeb nebo se chcete pouze nezávazně informovat, můžete využít kontaktní formulář (odkaz na formulář), napsat email na info@twistnet.cz nebo zatelefonovat na informační linku 721 523 808.
  2. Nejpozději do dvou pracovních dnů vás bude kontaktovat náš pracovník, se kterým domluvíte detaily, popřípadě osobní schůzku, za účelem zjištění možností realizace a dostupnosti našich služeb ve vašem bydlišti (sídle firmy).
  3. V případě kladného zjištění dostupnosti služeb a odsouhlasením nabídky je domluven termín instalace zařízení.
  4. V domluvený termín instalace vám bude zařízení nainstalováno, služba zprovozněna a předána a podepsána smlouva o poskytování datových služeb v síti Twistnet.

Jak mám nastavit emailového klienta?

Pokud odesíláte emaily prostřednictvím emailového klienta (Microsoft Outlook Express, Mozilla Thunderbird...), je nutné používat náš SMTP server smtp.twistnet.cz

*Pozor:* Odesílání pošty přes server smtp.twistnet.cz lze využít pouze v síti Twistnet. V případě jiného připojení toto nastavení není funkční. Pokud se potřebujete připojovat k jinému smtp serveru, stačí nám poslat emailem žádost o výjimku. V tomto případě je však nutné odpovídajícím způsobem zabezpečit svůj počítač.

Jak nastavit SMTP server v programu Outlook Express:

  1. Pro nastavení programu *Outlook Express* k odesílání pošty spusťte program Outlook Express.
  2. Klikněte na položku *"Nástroje"* a v následně rozevřené nabídce klikněte na položku *"Účty…"*.
  3. V otevřeném okně *"Účty v internetu"* vyberte záložku *"Pošta"*.
  4. V okně *"Pošta"* vyberte daný poštovní účet (například /jan.novak@seznam.cz/), u kterého chcete změnit nastavení SMTP serveru (kliknutím na název účtu nebo kliknutím na pole *Vlastnosti*)
  5. Otevře se okno s vlastnostmi účtu, ve kterém zvolte záložku *"Servery"*.
  6. Do pole *"Odchozí pošta (SMTP):"* zadejte název serveru SMTP takto: *smtp.twistnet.cz*
  7. Potvrďte kliknutím na pole *"OK"* a všechna okna můžete zavřít.
  8. Nyní je odesílání pošty pomocí programu Outlook Express nastaveno.

Jak nastavit SMTP server v programu Microsoft Outlook:

  1. Pro nastavení programu *Microsoft Outlook* k odesílání pošty spusťte program Microsoft Outlook.
  2. Klikněte na položku *"Nástroje"* a vyberte *"Nastavení účtu"*.
  3. Na kartě *E-mail* klikněte na tlačítko *"Nový"* pro vytvoření nového účtu, nebo na existující účet, u něhož si přejete změnit nastavení SMTP serveru.
  4. Účet je nutné konfigurovat ručně, proto v okně *"Automatické nastavení účtu"* nevyplňujte údaje a zaškrtněte jen volbu *"Konfigurovat ručně nastavení serveru nebo další typy serveru"*.
  5. Klikněte na položku *"Další"*.
  6. Zvolte *"E-mail v internetu"*.
  7. Klikněte na *"Další"*.
  8. Do pole *"Server odchozí pošty (SMTP)"* zadejte název serveru SMTP takto: *smtp.twistnet.cz*
  9. Klikněte na tlačítko *"Další nastavení"*.
  10. Na kartě *"Server pro odchozí poštu"* ponechte volbu *"Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření"* nezaškrtnutou.
  11. Klikněte na tlačítko *"OK"*.
  12. Klikněte na tlačítko *"Další"*.
  13. Nastavení dokončíte kliknutím na tlačítko *"Dokončit"*.